Jak działa dobra agencja SEO z Poznania?

źródło: pixabay.com

Pozycjonowanie to jeden z najtrudniejszych procesów w sieci, którego przeprowadzenie oznacza znacznie lepsze wyniki finansowe firmy, lecz także charakteryzuje się bardzo wysokim poziomem skomplikowania. Jego przeprowadzenie jest jednak absolutnie kluczowe we współczesnym świecie opartym o e-handel. Agencja SEO z Poznania powinna każdy etap przeprowadzić z użyciem wyspecjalizowanych narzędzi i zadbać między innymi o jak najwyższą precyzję. Dzięki temu można osiągnąć bardzo wiele i zawalczyć nawet z najbardziej popularnymi stronami w sieci. Każda witryna znajdująca się w internecie i dostępna do indeksowania dla witryny Google ma przez nią przyznaną konkretną pozycję w wybranej frazie kluczowej. Początkowo nie można liczyć na lepszą niż ostatnie strony listingu SERP (Search Engine Results Page), które nie generują żadnego ruchu organicznego. Istotą pozycjonowania jest to, aby wybraną witryną osiągnąć możliwie jak najwyższą pozycję. Duże koncerny z reguły kierują się w miejsce z TOP3, podczas gdy małe firmy zazwyczaj osiągają dobre wyniki już przy pierwszej dziesiątce.

Funkcje i zasady pozycjonowania

Pozycjonowanie to nic innego, jak próba modyfikowania kodu źródłowego witryny i dostosowania go do wymogów stawianych przez Google. Firma z Mountain View dysponuje swoim własnym algorytmem, który oblicza pozycję każdej ogólnodostępnej witryny analizując dane, pobrane z nich za pomocą robotów, czyli niewielkich skryptów sieciowych. Dane, takie jak szybkość ładowania strony, obecność witryny mobilnej, wielkość zdjęć czy też liczba i nasycenie frazami kluczowymi umożliwia algorytmowi ustalenie, czy dana strona będzie pomocna dla internautów.

Proces korzystania z Google jest bardzo prosty. Internauta wpisuje w pole wyszukiwania interesujące go zapytanie, np. „czy tatuaż boli”. Wyszukiwarka od razu przejdzie do przeszukania swoich zasobów, co zajmuje nie dłużej niż kilkadziesiąt milisekund, i pokaże w postaci listingu odpowiednie wyniki, które powinny pasować do frazy kluczowej wpisanej przez internautę. Firmie Google zależy na tym, aby internauta trafił na stronę, która okaże się dla niego pomocna.

Pozycjonowanie – z agencją, freelancerem czy samodzielnie?

Na samym początku warto zastanowić się, komu powierzyć pozycjonowanie naszej witryny. Pierwszym i z reguły najlepszym wyborem będzie agencja SEO z Poznania, która zatrudnia całe zespoły najlepszych specjalistów z branży, w tym szereg pozycjonerów, programistów, copywriterów i marketingowców. W efekcie pozycjonowanie zlecone tego typu firmie jest wykonywane zgodnie ze sztuką, z najwyższą możliwą precyzją i z zachowaniem wszelkich wymaganych procedur. Wiele osób decyduje się jednak na skorzystanie z usług freelancerów. Są to zazwyczaj pojedyncze osoby, które proces pozycjonowania realizują samodzielnie. Wiąże się to co prawda z nieco niższą ceną, lecz także z większym ryzykiem popełnienia błędów. W wielu przypadkach jakiekolwiek naruszenia algorytmu Google skutkują pogorszeniem wyników, w niektórych zawinionych mogą jednak oznaczać całkowite wykluczenie strony WWW z listingu.