Guerilla marketing – najlepsza opcja dla małych firm?

Środki masowego przekazu rozwijają się tak dynamicznie, że zmusza to firmy do wymyślania coraz to nowych form promocji swoich produktów i usług. Klienci są już znudzeni tradycyjnym marketingiem, który opiera się na generowaniu pustego przekazu. Specjaliści od marketingu zmuszeni są poszukiwać coraz to bardziej wyszukanych form nawiązywania kontaktu z klientem. Przykładem takiego innowacyjnego rozwiązania jest guerilla marketing, nazywany też marketingiem partyzanckim.

W dzisiejszym świecie mało kogo ekscytuje już oglądanie reklam. Moc perswazyjna tej formy przekazu znacząca straciła na swojej mocy. Tradycyjna reklama musi być naprawdę wyjątkowa, by zapadła komukolwiek pamięć. Nowe możliwości komunikacji stwarzają przestrzeń do powstania nowych sposobów kontaktu z klientem, także interaktywnych.

Dlatego opracowano formę marketingu, która jest o wiele bardziej poruszająca niż zwykłe podawanie klientowi treści reklamowej na tacy. Marketing partyzancki to taktyka marketingowa, w której firma wykorzystuje niespodzianki i/lub niekonwencjonalne interakcje w celu promowania produktu lub usługi. Marketing partyzancki koncentruje się na zaskoczeniu konsumenta, aby zrobić duże wrażenie na produkcie lub marce. Jego celem jest wywołanie szumu o produkcie lub marce, tak aby zwiększyć prawdopodobieństwo, że konsument kupi produkt lub usługę lub porozmawia o tym z innymi i nakłoni ich do ewentualnego zakupu. Wykorzystuje do tego dokonania psychologii, opiera swoją interakcję z klientem na tworzeniu wartościowego doświadczenia i wspomnień – to sprawia, że klient czuje się zaangażowany w życie danego produktu..

Jest to dobra opcja dla firm o ograniczonym budżecie. Metody te są często tanie lub bezpłatne i wiążą się z powszechnym wykorzystaniem bardziej osobistych interakcji. Celem jest jak najbardziej wiarygodne przekonanie konsumentów do firmy, bez wykorzystywania prasy, radia i telewizji jako tradycyjnych form reklamy, za które najczęściej trzeba zapłacić ogromne pieniądze.

Marketing partyzancki odbywa się w miejscach publicznych, które oferują jak największą publiczność, takich jak ulice, koncerty, parki publiczne, imprezy festiwale, plaże i centra handlowe. Zaludnione miejsca pozwalają na przeprowadzenie skutecznej kampanii, która zapadnie uczestnikom w pamięć, co zwiększa szansę na to, że podzielą się swoim doświadczeniem z bliskim. Termin marketing partyzancki został zainspirowany wojną partyzancką, która odnosi się do małych strategii taktycznych, które są jednak skuteczne.

Pierwsze kroki z marketingiem afiliacyjnym

Komunikacja marketingowa, aby być skuteczna, musi wywołać wrażenie na kliencie. Guerilla marketing spełnia ten warunek. Zaskakujące środki wyrazu zwiększają prawdopodobieństwo, że ludzie zainteresują się ofertą firmy. Jest to forma marketingu, która wyróżnia się z tłumu i oferuje nową jakość, a przy okazji, ze względu na mały koszt, jest dobrą opcją dla małych firm.